Wyzwania
Właściwe zarządzanie projektami w organizacji stanowi jeden z istotnych czynników sukcesu niemal wszystkich przedsiębiorstw. Mimo, że w bardzo wielu przypadkach projekty same w sobie nie są podstawową działalnością tych firm. Jednak są ważnym narzędziem rozwoju biznesu, gdyż dzięki projektom powstają np.: nowe produkty oraz inwestycje wspierające rozwój i rozszerzające działalność. Projekty pozwalają także poprawić rentowność prowadzonych przedsięwzięć.
Niestety w większości przypadków projekty mają tendencję do opóźnień, przekroczeń zakładanych wskaźników lub wręcz porażek. Jakie są główne czynniki wpływające na taki stan rzeczy? Najczęstsze przyczyny porażek projektów to:
- Złe estymacje w fazie planowania projektu
- Brak odpowiedniego nadzoru sponsora i komitetu sterującego
- Źle lub zbyt ogólnie zdefiniowane cele projektu
- Zmiany zakresu projektu w czasie jego trwania
- Niewystarczające zasoby
- Słaba komunikacja
- Zbyt słabe zaangażowanie głównych interesariuszy i beneficjentów projektu
- Zmiany w środowisku około projektowym
- Zmiany strategii
- Niewłaściwe zarządzanie i planowanie ryzyk projektowych
- Brak zarządzania zmianą *
* źródło: na podstawie Insights and Trends: Current Portfolio, Programme, and Project Management Practices; 2012 PricewaterhouseCoopers
Nasza odpowiedź
BREMER Spk oferuje swoim Klientom usługę kompleksowego zarządzania ich projektami i programami. Nasi Kierownicy Projektów oprócz zarządzania projektem we wszystkich jego aspektach, udzielają także wsparcia sponsorom projektów. Proponują sprawdzone rozwiązania organizacyjne i zarządcze oraz dbają o właściwą komunikację projektową na każdym poziomie organizacji. Dzięki temu, że są managerami zewnętrznymi wobec firmy, której świadczą usługi, stanowią źródło obiektywnej i pełnej informacji o stanie projektu, ryzykach czy problemach.
Wartość dla klienta
Nasi konsultanci zapewniają właściwe podejście na każdym etapie projektu dostarczając odpowiedni zestaw narzędzi do właściwej estymacji kosztów i czasu trwania projektu, harmonogramowania oraz komunikacji projektowej. Doświadczenie i kompetencje, jakimi legitymują się nasi Kierownicy Projektów są gwarancją minimalizacji większości wyżej wymienionych przyczyn porażek projektów. Jeśli nawet nie mamy wpływu na określone czynniki ryzyka, to wyraźnie i jasno komunikujemy potencjalne zagrożenia, proponując jednocześnie sposoby ich minimalizacji.